Fontos tudnivalók
Minden coaching célja a coachee -vagyis az ügyfél önbizalmának építése és megerősítése.
Fejlesztő szakemberként azt feltételezem, hogy az emberek fejlődni és gyarapodni akarnak mind személyes, mind szakmai téren.
A coaching a gondolkodási és cselekvési szokások megváltoztatásával vagy megszüntetésével idézi elő a fejlődést, a változást.
Elengedhetetlen alapfeltétele a coachingnak az ügyfél valós változtatási szándéka.
A coaching a jövőre fókuszál, „learning by doing” azaz a „csinálva tanulás” elvén működik és a kísérletezést használja a tapasztalatok gyarapításához, azért, hogy minél több opciót lehessen átgondolni, kipróbálni.
A coaching a célok/változások eléréséhez:
- segíti egyértelművé és vonzóvá tenni a célt
- a változással kapcsolatos félelmeket, rossz érzéseket csökkenteni
- megtanít pozitív módon gondolkodni és beszélni.
A GROW modellel dolgozom, ami a coaching folyamatát négy részre osztja:
- G – Goal: CÉL
A fejlesztés elején együtt beazonosítjuk a világos és elérhető kitűzött eredményeket. - R – Reality: VALÓSÁG
Felmérjük a fennálló helyzetet. - O – Options: LEHETŐSÉGEK
Azon vagyunk, hogy ítélet- és értékelésmentesen kialakuljon egy listánk a lehetséges megoldásokról, eljussunk a cselekvési tervhez. - W – What will you do?: MIT FOGSZ CSINÁLNI?
Ebben a fázisban megszületik a döntés; ez a konkrét feladatok, lépések tisztázásának az ideje
A coaching fejlesztés alkalmanként 60 perc, melyet első alkalommal telefonos, online vagy személyes 20-30 perces ismerkedő beszélgetés előz meg.